NYAWA

NYAWA : Masa disahkan pregnant dulu, perasaan bercampur baur jugak. Happy, bersyukur, risau semua ada.


Selalu fikir boleh ke aku jaga anak sendiri? Boleh ke aku uruskan dia nanti? Boleh ke aku handle baby? Boleh ke itu? Boleh ke ini?? 

Sebab aku anak bongsu. Tak pernah ada adik. And aku memang tak pandai nak handle budak². Aku takut bila budak² datang dekat. Sebab aku tak reti nak layan diorang 😂

Tapi budak² suka datang kat aku walaupun aku sokmo wat dunno je bila diorang ajak main ke apa. Kadang² bila aku tengok je budak pandang aku and cuba nak datang dekat aku, mesti aku buat² sibuk and lari dari diorang hahahaha 🤣

Serius aku takut ngan budak²! Aku taku diorang melalak bila aku tak pandai layan. So better aku lari menyorok 👻

Tapi betullah kata orang, naluri keibuan tu akan timbul sendiri once kita dah ada anak sendiri. 

Firstt yg aku set dalam kepala masa dapat tahu aku pregnant, aku nak exclusive bf anak aku sampai cukup 2 tahun. 

Alhamdulillah Allah izinkan❤️

Aku berpantang sendiri lepas 2 minggu bersalin czer. Bukan sebab takde orang nak jaga, mak and kakak² aku semua sangat willing nak jaga aku sepanjang berpantang. Tapi aku tak sampai hati nak menyusahkan diorang.

So lepas 2 minggu bersalin, aku balik rumah sendiri and sambung berpantang sendiri.

Memang tak mudah, but i did it anyway. Cuma takdelah sempurna macam orang lain berpantang. Just jaga kesihatan sebaik mungkin. Tu jelah aku mampu.

Now dah 4 tahun dah usia Putera Solehku..

Anak mengajar kita jadi KUAT fizikal, mental, dan emosi. Mereka masih kecil & masih bergantung pada kita. 

So kita sebagai parents kena lawan segala rasa lemah, penat, sakit, segala² untuk  mereka.

Thank you anak sebab hadir dalam hidup ibu, jadi penguat semangat ibu, dan peneman ibu sampai bila² 🥰

IBU LOVES YOU SO MUCH! 
🧕🏻❤️👦🏻

#MyMotherhoodJourney



Mencari produk² Shaklee atau berminat untuk menjana pendapatan bersama kami? Jom klik sini👇🏼

Your Shaklee Business Leader
& Independent Distributor
📲0195327438

✨ Postage Setiap Hari (kecuali cuti umum)
✨ COD Kajang/Bangi/Putrajaya/Sekitar KL


#kekzabeauty #ShakleeByKekza #ShakleeMalaysia #SpectacularByMNM

No comments